David Gilmour In Concert

fat old sun

Moderátor: bery

Uživatelský avatar
Jádro
piper
Příspěvky: 490
Registrován: 22.08.2005 11:35:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Jádro »

Nejlepší zkreslení dělá lampovej aparát (krabičky se většinou používaj jenom na "dokrmování"), do kterýho samozřejmě není problém zapojit i elektroakustiku. Vzpomeňte si na Nirvanu, The Man Who Sold The World z MTV Unplugged - tam taky hraje Cobain na elektroakustiku a má to docela fajnovej zreslenej zvuk. Rozdíl u elektrický a elektroakustický kytary je akorát ve snímání zvuku - u elektriky klasickým snímačem, u elektroakustiky většinou piezzosnímačem v kobylce (je fakt, že Cobain měl na tý akustice namontovanej klasickej snímač :)), ale asi by neměl bejt úplnej problém "vyrobit" z elektroakustiky zvuk velmi podobnej elektrický kytaře, když na to máte nástroj a aparát :)
Zkusím se na to mrknout a pak napsat víc :)
Nikdo není Gilmourovatější než Gilmour :D Nicméně když už, tak Dave Kilminster :wink:

fernetti
piper
Příspěvky: 3329
Registrován: 19.08.2005 11:16:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fernetti »

tak dneska jsem si tohle dývko dal hezky pěkně celé a nahlas a zodpovědně prohlašuju, že sólo na elektriku v coming back to life je tam domíchané, rozhodně to david nehraje na španělu přes krabičky. je to lehce poznat, když se mu kouká člověk na prsty, co hraje, ale hlavně: když tohle sólo končí a začíná sloka nástupem davidovy španěly, je ten přechod úplně neznatelný, resp. elektrika se pěkně prolne s nástupem španěly - naráz to podle mě na jednu kytaru zahrát nejde.
there´s no dark side of the moon, really. matter of fact it´s all pink.

Uživatelský avatar
highwayking
legend
Příspěvky: 172
Registrován: 02.10.2006 20:19:05
Bydliště: Praha

Příspěvek od highwayking »

fernetti píše:tak dneska jsem si tohle dývko dal hezky pěkně celé a nahlas a zodpovědně prohlašuju, že sólo na elektriku v coming back to life je tam domíchané, rozhodně to david nehraje na španělu přes krabičky. je to lehce poznat, když se mu kouká člověk na prsty, co hraje, ale hlavně: když tohle sólo končí a začíná sloka nástupem davidovy španěly, je ten přechod úplně neznatelný, resp. elektrika se pěkně prolne s nástupem španěly - naráz to podle mě na jednu kytaru zahrát nejde.
Jsem stejného názoru.
Shine on...

Uživatelský avatar
ogi
piper
Příspěvky: 680
Registrován: 22.10.2005 19:53:36
Bydliště: nikde

Příspěvek od ogi »

panove!!
tak na to se kouknu

Uživatelský avatar
ogi
piper
Příspěvky: 680
Registrován: 22.10.2005 19:53:36
Bydliště: nikde

Příspěvek od ogi »

podle me to je hrany zive
s akustikou pres tubedrive a na piezosnimac kdo pres to takhle hral tak ten zvuk pozna navic ma za sebou jeste jednu akustiku takze s tim prolnutim to bude spis tak ze za to v prechodu vic vzal
je to lehce poznat, když se mu kouká člověk na prsty

prave kdyz se kouknes na vibrato ktery dela prstama tak to de poznat


naky info k apecu.



DAVID GILMOUR’S ALL TUBE EFFECTS SYSTEM

We were asked to design a new effects system for David Gilmour’s solo shows and guest appearances with bands other than Pink Floyd. His request was that the sound be exactly the same as when he plugged straight into his tube amps (Fender Tweed originals or re-issues and Hi-Watt 50W Combos etc.) We decided to eliminate the loading influence of a large chain of effects by incorporating unity gain tube pre-amps, with identical characteristics to his amp input stage, as the guitar input stage and also as isolators between effects. We designed and built a stereo tube line driver that could send the effects signals over long cables to the amps without loss of signal or change of tone. After extensive tests David decided on the following list of effects to be incorporated:

Boss CS-2; Pete Cornish G-2 Fuzz; EH Big Muff; Pete Cornish Soft Sustain-2; Chandler Tube Driver; Pete Cornish Tape Echo Simulator; Pete Cornish Custom Stereo Chorus using a modified Boss CE-2.

The inclusion of a custom designed and built tube pre-amp between one effect and the next ensured that each effect performed as if it were connected directly to the amplifier and completely eliminated the interaction and cross loading affects of multiple effects set-ups that are usually used without inter-effect isolation.

To eliminate the possibility of feedback or microphonic problems when the system is used on a stage with loud bass and drums we designed a tube suspension method that would allow the tubes to be mechanically isolated from the main case of the board. A total of ten tubes were required and we used miniature double triodes, all operating in Class A to provide the isolation pre-amps and the line drivers.

We decided on providing four isolated, floating outputs (two per stereo channel) so that David’s preferred amp setup of two Hi-Watt 50W Combo on the floor with two Fender Bassman re-issues placed on top of the Hi-watts could be used without introducing any ground loop hums. The resulting sound of this combination was very full as the Hi-Watts provided the solid low frequency foundation and the Fenders the smooth upper harmonics.

For small venues or for just a single song as a guest David uses a single Fender Tweed Twin or Tweed Deluxe Amp. The All Tube Effects System can be used in mono mode as well as stereo so it is fully flexible for any type of show.

After the All Tube Effects System had been in use for three years we were asked to provide a new facility. David wished to play "Shine On You Crazy Diamond" as a solo feature at Robert Wyatt’s Meltdown show at London’s Royal Festival Hall. The first section of this song was originally acoustic guitar played over a sustained synthesiser pad and David had the idea of using a very long delay to provide an accompaniment to his acoustic guitar solo. We added a special level corrected balanced output from the All Tube Effects System to provide a +4dBm signal for the long delay (Roland SDE 3000) fed through a volume pedal. The repeats of the long (1500mS) delay were fed to a Fender Stereo PA amplifier so that David could play the solo section over the sustained chord that he had previously sent to the long delay. We set the repeats to provide about 20 seconds of the sustained chord and we also fitted D.I. outputs for the acoustic guitar and the long delay so that the main PA could receive the signal without the possibility of feedback from open mics on the stage.

The show was recorded and filmed and was released as a DVD "David Gilmour at Robert Wyatt’s Meltdown".



jeste udelam podrobnou analizu s kejtou ale uz ted si sem na 90% jistej ze je to live

fernetti
piper
Příspěvky: 3329
Registrován: 19.08.2005 11:16:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fernetti »

když se podíváš pořádně, tak on to vibrato používal téměř celý koncert - právě proto, že hrál na španělu s krátkým dozvukem, kdy musel dozvuk jakoby natáhnout.
there´s no dark side of the moon, really. matter of fact it´s all pink.

Uživatelský avatar
ogi
piper
Příspěvky: 680
Registrován: 22.10.2005 19:53:36
Bydliště: nikde

Příspěvek od ogi »

no fernetti uz pred casem jsem cetl ze ma udelanej volume pedal kterej pouziva jako morfing
priklad
mas 2 zvuky jeden zkreslenej a druhej cistej
volume pedalem zapojenej jako balance plynule prechazis s kanalu a do b
takhle to dela i v Shine On You Crazy Diamond kde do loopstationu pusti jeden akord a ten mu hraje jako doprovod volume pedalem se vrati zpet do cisty akustiky

na konci toho sola drzi normalne killo cdur stejne jako kdyz zacne hrat staci jen zmenit s drive na clean

myslim ze by to takhle neresil pac mu tu akustiku mohl hrat druhej kytarista a on si tam vysmahnout solicko na elektriku ne?
mohl zacit i na akustiku a v prubehu prvni sloky na sebe hodit toho rickenbekera tam ma casu dost


a hlavne mi nerikejte ze by David delal nakou dotacku to je blbost a jeste u svojeho sola

Uživatelský avatar
ogi
piper
Příspěvky: 680
Registrován: 22.10.2005 19:53:36
Bydliště: nikde

Příspěvek od ogi »

no Vy mi davate :mrgreen: :mrgreen:

celej den na to myslim
takhle sem ufrnk na pulse protoze tam se domichavalo s tech nekolika koncertu s EC jedno finalni
DG kazdej den stejny tricko to bych ale chapal
ale takhle by se to solo muselo asi realizovat studiove a to se mi nezda

ja se teda priklanim k verzi ze je to LIVE teda zadna dotacka

100%TO ALE TVRDIT NEMUZU

Uživatelský avatar
Jádro
piper
Příspěvky: 490
Registrován: 22.08.2005 11:35:14
Bydliště: Liberec

Příspěvek od Jádro »

fernetti píše:když se podíváš pořádně, tak on to vibrato používal téměř celý koncert - právě proto, že hrál na španělu s krátkým dozvukem, kdy musel dozvuk jakoby natáhnout.
Pozor, vibrátem si můžeš zvuk i zkrátit, nejjednodušší způsob (a v podstatě jedinej?) jak protáhnout tón, je použít kompresor. Koukám, že se na to taky budu muset podívat :)
Nikdo není Gilmourovatější než Gilmour :D Nicméně když už, tak Dave Kilminster :wink:

fernetti
piper
Příspěvky: 3329
Registrován: 19.08.2005 11:16:01
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od fernetti »

Jádro píše:
fernetti píše:když se podíváš pořádně, tak on to vibrato používal téměř celý koncert - právě proto, že hrál na španělu s krátkým dozvukem, kdy musel dozvuk jakoby natáhnout.
Pozor, vibrátem si můžeš zvuk i zkrátit, nejjednodušší způsob (a v podstatě jedinej?) jak protáhnout tón, je použít kompresor. Koukám, že se na to taky budu muset podívat :)
přiznávám, že jsem lama, ale na tom dývku je vidět a slyšet, že to vibráto má gilmour na na-ta-hooo-váááá-n-ííííí :)
there´s no dark side of the moon, really. matter of fact it´s all pink.

Uživatelský avatar
bery
piper
Příspěvky: 1941
Registrován: 28.04.2006 14:36:43
Bydliště: Zlín, Velké Karlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bery »

Díval jsem se na to a mám tyto připomínky:
jak jsi fernetti psal že jak končí sólo se zkresleným zvukem a začínají akordy s čistým zvukem se to prolne - řekl bych že tohle průkazné není, po dobu sóla byl čistý zvuk kytary úplně stažený a jak končí sólo zvukař prostě plynule vytáhl čistý zvuk a zkeslený stáhl.
Sledoval jsem jeho prsty a jen v jednom okamžiku se mi tozdálo pochybné ale to není jisté, ale možná se pletu.
Poslechl jsem si záznam 2002-01-17 Live At Royal Festival hall, Coming back to life tam zní podobně s tím že je více slyšet čistý zvuk kytary. tam není pochyb že to hraje na tu akustiku.
...and after all we're only ordinary men Obrázek

Joe
raver
Příspěvky: 85
Registrován: 15.12.2006 11:48:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joe »

Tak jsem se na to ted mnohokrát kouknul a se sluchátkama (Koss Porta Pro). Až ted jsem si všiml, že Neill MacColl (kytarista) vůbec v této písni nehraje, ale to nic.
Já tedy co se týče prstů, tak žádnou odchylku od hudby nevidím a jak už jsem psal, přijde mi nemožné, že by takhle dokázal udělat "playback". Jsou okamžiky, kdy bych váhal, ale to spíš že to člověk hledá, a vidí asi i to, co není.
fernetti píše: je to lehce poznat, když se mu kouká člověk na prsty, co hraje
Mohl bys napsat třeba přesný čas, kdy to vidíš určitě?


Co se týká zvuku, nedokážu soudit, zda je možné udělat tento zvuk pomocí krabičky, ale jestli to někdo dokáže, tak David Gilmour :P
bery píše: po dobu sóla byl čistý zvuk kytary úplně stažený a jak končí sólo zvukař prostě plynule vytáhl čistý zvuk a zkeslený stáhl.
Já tomu tedy až moc nerozumím, ale nepřepne si ty dva zvuky David pedálem v okamžik který chce? Tedy jakože zvukař se do toho nemíchá.

Uživatelský avatar
bery
piper
Příspěvky: 1941
Registrován: 28.04.2006 14:36:43
Bydliště: Zlín, Velké Karlovice
Kontaktovat uživatele:

Příspěvek od bery »

Joe píše:Já tomu tedy až moc nerozumím, ale nepřepne si ty dva zvuky David pedálem v okamžik který chce? Tedy jakože zvukař se do toho nemíchá.
Ano, to určitě. Myslím spíš mix zvuku pro dvd. Zvukař mohl mít k dispozici v oddělených kanálech zkreslený zvuk a čistý zvuk a různě je míchat.
Pokud máte nějaký audience bootleg z těch koncertů, zkuste porovnat. Při tom sóle je tam dost slyšet i čistý akustický zvuk kytary.
...and after all we're only ordinary men Obrázek

Joe
raver
Příspěvky: 85
Registrován: 15.12.2006 11:48:32
Bydliště: Praha

Příspěvek od Joe »

bery píše: Ano, to určitě. Myslím spíš mix zvuku pro dvd.
Ach tak, to mi necvaklo...
bery píše: Při tom sóle je tam dost slyšet i čistý akustický zvuk kytary.
Toho čistého zvuku akustický kytary jsem si taky všiml a zarazilo mě, kde se může brát. Ale přijde mi, že to není kytara a dělá to bubeník, když jsou na něj záběry, je to pěkně vidět a slyšet (činely, co ovládá pedálem, má na tom ještě nějaký chrastítka :D )

Uživatelský avatar
James
martyr
Příspěvky: 71
Registrován: 19.08.2005 11:03:17
Bydliště: Ostrava, Praha

Příspěvek od James »

Souhlasím s ogim a berym. Je nemyslitelné, že by to Gilmour hrál na playback. Je to hrané živě. S tím výstupním signálem si dneska můžete dělat co chcete. Má tam prostě navolený nějaký distortion efekt.

Proč to použil?
Aby nemusel sundávat kytaru a dávat jinou.

Proč teda nehraje všechny skladby takto?
Důvody jsou dva. Předně na elektroakustiku nikdy nedocílíte stejného zvuku jako má Fender (třeba Strat). To by potom kytaristům bylo jedno, jestli hrajou na Fender nebo Gibson. Zvuk každé kytary (značky i jednotlivého kusu) je jedinečný. Záleží na mnoha aspektech jako použité dřevo, konstrukce apod. Strat má charakteristický zvuk, který si Gilmour oblíbil, proto nehraje všechno na elektroakustiku. Druhý důvod je otázka pohodlnosti. Ten kdo hraje na kytary ví, že na elektroakustikách se kvůli zvuku používají tvrdší struny. Na takové kytaře prostě Gilmour nevytáhne strunu až o 1 a půl tónu výše (možná v některých sólech i více). Elektrická kytara je na hraní sól daleko příjemnější.

Mimochodem, v kolika písních hraje Gilmour na španělku (myslím "klasickou kytaru")? Mě napadá pouze jedna - High Hopes.

Odpovědět