Stránka 1 z 1

Analýza nahrávek

Napsal: 14.02.2007 8:11:25
od Jádro
Zde je Harmanova analýza jeho alba Wet Dream:


Harman píše:Analýza v audacity a v adobe audition co se dynamiky a frekvence týče. je to kopie Wet Dream od toho Fina, kdyby si to přece jen chtěl někdo koupit. Když se podívám na výtisk obalu, tak ten nevypadá zcela originálně (lehce a ne zcela mázlý čárový kód apod.=)
ObrázekObrázek
Velké obrázky zde:
http://img443.imageshack.us/img443/1978/analyza2rl5.png
http://img443.imageshack.us/img443/5958/analyzaon4.png

A jeho reakce na můj dotaz přes SZ:
Harman píše:co se týče obrázku z audacity tak tmavá modř je max. hlasitost vlny na x samplů (záleží na přiblížení (přesnej zoom fakt nevím))takže defakto a světlá modř je minimální hlasitost daného intervalu. vzhledem k min. hodnotám jsem tím chtěl ukázat že dynamika zvuku je vskutku dostačující.
ohledně screenshotu z adobe audition, tak mám nahozenou analýzu frekvenčního pásma. mp3 a jíné kompresní formáty krom toho že tvoří jisté zvukové artefakty, tak jako základ všeho ořezávají frekvence nad 16Khz (někdy i míň), čímž dokazuji že tato kopie ořezaná není=))))
dole ukazatel hlasitost horní (levý) a spodní (pravý kanál). fialové označení (čárka) ukazuje minimální hodnotu hlasitosti a žlutá maximální za poslední 300ms

Napsal: 14.02.2007 9:35:46
od fernetti
no já si myslím, že pokud má někdo dělat kopii originálu, tak by asi nedělal takové prasárny, že by ořezával frekvence něco podobně drastického. za prvé by tím snížil kvalitu originálu (tzn. byla by to snadno odhalitelná kopie-což není v zájmu pajcovače...) a za druhé je s tím práce navíc - proto výsledek analýzy wet dream do harmana se dal celkem jasně předpokládat :).
co si myslím, že v případě pirátských kopií je nejpodstatnější, je kvalita lisovací matrice a kvalita samotného lisovacího procesu a použitých médií - tam jednoduše piráti dostávají na prdel a díky tomu se v pirátských kopiích ztrácí velmi jemné detaily, prostor, dynamika a vůbec celková nálada původní nahrávky. nejsem v tomhle oboru moc zapíchlý, ale něco jsem už o tom na netu četl a z toho mála, co vím, vyplývá, že presování z origoš matric je neskutečně precizní záležitost, která se nedá dokonale napodobit. ne náhodou proto v tomhle oboru vedou právě japonci...

další věcí, na kterou bych se ale rád zaměřil je to, jaké jsou rozdíly mezi jednotlivými vydáními jednoho a téhož titulu, protože i zde jsou často dost podstatné rozdíly, které jdou poznat jak uchem, tak především analýzou a srovnáním jednotlivých nahrávek, jak ji tady přede mnou udělal harman. jsem toho názoru, že u pink floyd (a tam možná asi víc než u jiných kapel) je celkový dojem výsledkem nejen z vnímání obsahu zahraných not a zazpívaného textu, ale jeho velmi podstatnou složkou je i celkový zvuk nahrávky - sound. nádherně je to poznat v kouzlech, jaká si se zvukem nahrávky dovolil alan parsons v dark side - to je taková lahoda, že to ani není možné :) krásně měkký, vzdušný zvuk, ve vokálech nadýchaný dodatečnými echy... no je to zkrátka proklatě dokonalá práce, kterou parsons na tomhle albu odvedl a dovolím si říct, že nebýt jeho vkladu, vyzněla by deska o dost plošeji a chuději. potíž je v tom, že remástrů nebo pirátských kopií této původní nahrávky je tolik, že pokud člověk zrovna narazí na nějakou míň povedenou, neužije si ji tolik, kolik by mohl, kdyby natrefil na tu nejlepší. proto bych uvítal vaše postřehy a třeba i srovnání floydovských nahrávek, aby si tak i méně znalý člověk mohl udělat jasněji a šel rovnou po tom lepším a horším věcem se rovnou obloukem vyhnul.

Napsal: 26.11.2007 0:12:14
od kuba
Harman píše:jako základ všeho ořezávají frekvence nad 16Khz (někdy i míň)
Tady bych jen dodal, ze konkretni hodnota hodne zavisi na kodeku a hlavne datovym toku.

fernetti píše:pokud má někdo dělat kopii originálu, tak by nedělal takové prasárny, že by ořezával frekvence
.. nebo dynamickou kompresi. Souhlas.

fernetti píše:...tam jednoduše piráti dostávají na prdel a díky tomu se v pirátských kopiích ztrácí velmi jemné detaily, prostor, dynamika a vůbec celková nálada původní nahrávky.
Bez netopyrich usi a prislusnyho aparatu celkem bez sance neco poznat.

fernetti píše:rozdíly mezi jednotlivými vydáními jednoho a téhož titulu
Souhlas. Ruznej mastering (nebo dokonce mix - v praxi teda velmi neobvykly) uz muze udelat hodne.

Napsal: 26.11.2007 1:25:24
od Harman
chtě nechtě dynamická komprese jednotlivých kanálů je při mixu téměř nezbytná (každej nástroj má dynamiku někde mezi 15-40db) což je vzhledem k dynamickému rozsahu cdčka i poslouchatelnosti něčeho takovýho prakticky nemyslitelný