fernetti píše:animals hráli floydi od r. 1974 (dogs a sheep), takže tam to bylo převážně jejich dílo, které vypilovali naživo a nahráli nakonec na desku. tematicky navazuje na DSOTM a je (podle mě) de facto pokračovatelem této desky. watersovy dovětky POTW 1+2 to jen v konceptu alba rámuji a zbývající pigs (3DO) podle mě jsou dílem celé kapely.
the wall je, jak víme, od počátku konceptem waterse, který dal kapele na výběr ze dvou cest, kterými by se měla kapela ubíral na své další desce (tzn. buď the wall nebo pros&cons). to se řešilo v r. 1978, kdy už byla kapely v rozkladu - gilmourovy i watersovy skladby se do koncepčního díla totálně nehodily a tak bylo jen dobře, že si je david a rick vydali sami - kdyby čekali, že se uplatní v dalším albu floydů, znali bychom sotva desetinu toho, co známe teď.
Ten koncept The Wall, který Roger představil zbytku skupiny, vypadal zpočátku asi dost odlišně, soudě podle demo nahrávek, které vyplavaly na povrch. Rozhodně to nebyla hotová věc a potřebovala rozpracovat- myslím, že ostatní tehdy měli možnost skladatelsky více přispět, i když koncept už byl hotový. Ale asi pro Rogerovy nápady nebyli moc nadšení.
Mě totiž zaráží to, že Roger v tom roce 1978 přišel s něčím, co skupině nabídl, zatímco ostatní pro Pink Floyd neměli nic a raději vydali sólové desky (nemůžeme jim to mít za zlé- kromě toho Davida první deska je pro mě pořád tou jeho nejlepší). Ale dost možná Roger už v té době s Pink Floyd nechtěl mít nic moc společného a jednu z těch dvou alternativ pro novou desku nabídl z jakéhosi pocitu pracovní povinnosti a taky vzhledem k těm nepříznivým finančním okolnostem. Každý viděl ty hudební cíle někde jinde a v tehdejší atmosféře byly asi obě strany už dost frustrované, protože cesta přes Pink Floyd pro osobní projev každého z nich byla spíš překážkou.
A nešlo jen o hudební stránku, ale i filozofickou, např. ten Rogerův odmítavý postoj ke koncertům na stadionech. Dave tím prý byl tak dopálený, že turné The Wall chtěl uskutečnit po stadiónech bez Rogera
Psal o tom myslím Schaffner v "Odysea zvaná Pink Floyd".
Myslím, že to pro všechny muselo být osvobozením, když si pak každý šli svou vlastní cestou, to si snad ani nedokážeme představit